Χάμιλτον μετ’ εμποδίων

0
67

Ο Άγγλος ήταν ταχύτερος την πρώτη μέρα στο Σίλβερστοουν, όμως μηχανικά προβλήματα τον άφησαν ξανά ανήσυχο.

H προσπάθεια επιστροφής του Λιούις Χάμιλτον στις νίκες και αντεπίθεσης για το φετινό τίτλο της Formula 1, που ελπίζει να ξεκινήσει ο Βρετανός από τον αγώνα της πατρίδας του στο Σίλβερστοουν, είχε δύο πρόσημα στις ελεύθερες δοκιμές του 9ου Γκραν Πρι του φετινού πρωταθλήματος.

Το θετικό πρόσημο ήταν ότι σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας (4/07), με τη μέση γόμα, την ώρα που ο ομόλογός του στη Mercedes και μοναδικός αντίπαλός του για τον τίτλο, Νίκο Ρόσμπεργκ, πάσχιζε με την ισορροπία, την πρόσφυση και τις ρυθμίσεις της δικής του W05 και έμεινε πάνω από δύο δέκατα πίσω. Επιπλέον, ο Άγγλος ήταν ταχύτερος του Γερμανού και με τα σκληρά ελαστικά και έδειξε ότι δεν έχει βγάλει στην επιφάνεια ακόμα όλη την ταχύτητα του μονοθεσίου του.

Το αρνητικό πρόσημο ήταν η επανεμφάνιση των προβλημάτων αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος της Mercedes-Benz, στην πλάτη του Άγγλου. Βγαίνοντας από τα πιτς, ο Χάμιλτον αναγκάστηκε μετά από τρεις στροφές να αφήσει το μονοθέσιό του στην άκρη της πίστας. Η W05 δεν άλλαζε ταχύτητα και ο κινητήρας έσβησε. Πέραν την ανησυχίας για τα νέα μηχανικά προβλήματα, ο Άγγλος έχασε και περίπου 30 λεπτά από το πρόγραμμα προετοιμασίας του για τον αγώνα.

Η Ferrari με τον Φερνάντο Αλόνσο και η Red Bull με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο έμειναν επτά δέκατα και ένα δευτερόλεπτο, αντίστοιχα, μακριά από το χρόνο της Mercedes και του Χάμιλτον. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η Red Bull RB10, τις οποίας οι αεροδυναμικές αρετές είναι αρκετά σημαντικές στο Σίλβερστοουν, αδυνατούσε χαρακτηριστικά να θερμάνει τις δύο σκληρότερες γόμες της γκάμας της Pirelli.

Η μέρα ήταν παράξενη για την πρωταθλήτρια. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε όλη την ημέρα προβλήματα ισορροπίας της RB10, και μάλιστα το πρωί είχε και μια μικροέξοδο στην πρώτη στροφή, ενώ το πρωί παρουσίασε πρόβλημα επίσης και το κιβώτιο ταχυτήτων του Ρικιάρντο.

Η Williams, μετά από δύο ανταγωνιστικούς αγώνες, ξεκίνησε με πολλά προβλήματα τις πρώτες δοκιμές στη χώρα της. Το πρωί ο Φελίπε Μάσα είχε βγήκε από το δρόμο και προσέκρουσε στις μπαριέρες της στροφής Στόου, διακόπτοντας τις δοκιμές για 16 λεπτά. Οι συνέπειες δεν ήταν σοβαρές, αλλά ο Βραζιλιάνος έχασε πολύ χρόνο από το πρόγραμμα συστοιχιών γύρων και ρυθμίσεων.

Το άλλο μονοθέσιο του Γκροβ το πρωί παρουσίασε πρόβλημα σε ένα εξάρτημα του κινητήρα στα χέρια της Σούζι Βολφ, ενώ το απόγευμα -με τον κανονικό οδηγό του, Βαλτέρι Μπότας- αποκολλήθηκε το πάνω μέρος του αριστερού πλευρικού αεραγωγού. Ως αποτέλεσμα, ο Φινλανδός έμεινε 1,5 δευτ. μακριά από τη Mercedes και ο Μάσα περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα.

Ένα περίεργο συμβάν των δοκιμών ήταν η αποκόλληση του εμπρός αριστερού τροχού της Toro Rosso του Ζαν Έρικ Βερν λίγο πριν το τέλος της δεύτερης περιόδου. Τέλος, οι Νίκο Ρόσμπεργκ και Ντάνιελ Ρικιάρντο προσπέρασαν υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, στο ατύχημα του Μάσα το πρωί, όμως οι αγωνοδίκες -έπειτα από εξέταση των στοιχείων και καταθέσεις των οδηγών- αποφάσισαν να μην επιβάλλουν ποινές στον Γερμανό και τον Αυστραλό.

GP ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ 2014

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1

1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:35.424

2. Χάμιλτον (Mercedes) 1:36.155 / +0.731

3. Αλόνσο (Ferrari) 1:36.263 / +0.839

4. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:36.623 / +1.199

5. Ράικονεν (Ferrari) 1:36.703 / +1.279

6. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:36.921 / +1.497

7. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:36.963 / +1.539

8. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:37.175 / +1.751

9. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:37.227 / +1.803

10. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:37.231 / +1.807

11. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:37.720 / +2.296

12. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:37.910 / +2.486

13. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:38.056 / +2.632

14. Τζουνκαντέλα (Force India-Mercedes) 1:38.083 / +2.659

15. Φαν ντερ Γκάρντε (Sauber-Ferrari) 1:38.328 / +2.904

16. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:38.917 / +3.493

17. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:39.461 / +4.037

18. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:39.814 / +4.390

19. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:40.597 / +5.173

20. Φρινς (Caterham-Renault) 1:42.261 / +6.837

21. Σούζι Βολφ (Williams-Mercedes) 1:44.212 / +8.788

22. Μαλοδονάδο (Lotus-Renault ) –

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:34.508

2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:34.736 / +0.228

3. Αλόνσο (Ferrari) 1:35.244 / +0.736

4. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:35.511 / +1.003

5. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:35.627 / +1.119

6. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:36.016 / +1.508

7. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:36.228 / +1.720

8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:36.299 / +1.791

9. Ράικονεν (Ferrari) 1:36.554 / +2.046

10. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:36.583 / +2.075

11. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:36.671 / +2.163

12. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:36.778 / +2.270

13. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:36.951 / +2.443

14. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:37.064 / +2.556

15. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:37.097 / +2.589

16. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:37.236 / +2.728

17. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:37.449 / +2.941

18. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:37.520 / +3.012

19. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:38.658 / +4.150

20. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:39.068 / +4.560

21. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:39.224 / +4.716

22. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:39.762 / +5.254

πηγη: sport24.gr