Ο όμιλος της VW έχει αποδείξει ότι προσανατολίζεται στις εναλλακτικές μορφές καυσίμου.
Η πιο φιλική, για μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, είναι μέχρι στιγμής το φυσικό αέριο, διότι η τα ηλεκτρικά είναι λίγα και ακριβά, ενώ τα υδρογόνου ακόμα κινούνται πιλοτικά. Μετά το VWup και το Passat (πωλείται σε ως ταξί), η Kosmocar, έφερε στην Ελλάδα και Audi με εργοστασιακή εγκατάσταση κιτ φυσικού αερίου.
Το A3 g-tron βασίζεται στο αμάξωμα του Sportback και ξεχωρίζει από το απλό με την ειδική σχεδίαση του πίσω προφυλακτήρα, που έχει διαχύτη με γκρι αντηρίδες καλύπτοντας τις απολήξεις εξάτμισης, ενώ φέρει λογότυπα g-tron στα εμπρός φτερά, στην πίσω πόρτα των αποσκευών, στο κατώφλι των θυρών, στον κεντρικό πίνακα οργάνων, στο σύστημα πληροφόρησης του οδηγού (DIS) κατά την έναρξη και στο λεβιέ ταχυτήτων (μόνο για Stronic).
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου φυσικού αερίου CNG – βενζίνης είναι ο 1.4 Τurbo FSI ισχύος 110hp. Πρώτο καύσιμο είναι το CNG, για το οποίο υπάρχουν δύο δεξαμενές κάτω από το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 14,4 κιλών, χαρίζοντας αυτονομία 400 χλμ. Όταν το φυσικό αέριο κοντεύει να εξαντληθεί, αυτόματα γυρίζει η τροφοδοσία στο ρεζερβουάρ των 50 λίτρων της βενζίνης, το οποίο καλύπτει απόσταση 900 χλμ. Σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης η συνολική αυτονομία φθάνει τα 1.300 χλμ.
Το μοτέρ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και με 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic. Με το πρώτο κιβώτιο έχει μέση κατανάλωση βενζίνης 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ. και φυσικού αερίου 3,3 κιλά ανά 100 χλμ. (περίπου 1 ευρώ το κιλό). Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στη χρήση με φυσικό αέριο είναι 92 γρ./χλμ., ενώ στη χρήση με τη βενζίνη είναι 120 γρ./χλμ. Ωστόσο, επειδή το φυσικό αέριο είναι πρώτο καύσιμο, το Υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει υπόψιν τις εκπομπές με φυσικό αέριο και δεν το επιβαρύνει με τέλη κυκλοφορίας.
Στην έκδοση με το κιβώτιο S tronic έχουμε μέση κατανάλωση βενζίνης 5 λίτρα ανά 100 χλμ. και φυσικού αερίου 3,2 κιλά ανά 100 χλμ. Σε αυτή τη περίπτωση, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στη χρήση με φυσικό αέριο είναι 88 γρ./χλμ., ενώ στη χρήση με τη βενζίνη είναι 115 γρ./χλμ.
Η επένδυση των 26.040 ευρώ, προφανώς αξίζει, εφόσον κάποιος κινείται στην Αττική (πρατήρια σε: Ανθούσα, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια) ή στη Θεσσαλονίκη. Η ΔΕΠΑ ετοιμάζει πρατήρια σε Λαμία, Λάρισα και Βόλο. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ δεν περιορίζεται (380 λίτρα όγκου), διότι το ρεζερβουάρ του CNG βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας. Αντί αυτής υπάρχει κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται:
ABS με EBD & ESC, ASR & EDL
Αερόσακοι οδηγού συνοδηγού & κεφαλής (Αudi Sideguard)
Πλευρικοί αερόσακοι εμπρός.
Αερόσακοι γονάτου οδηγού.
Ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο.
Σύστημα μείωσης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων Start-Stop.
Μερική υποβοήθηση εκκίνησης οχήματος.
Δερμάτινο τιμόνι ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης.
Επενδύσεις καθισμάτων σε ύφασμα Marathon.
Προεγκατάσταση παιδικού καθίσματος (ISOFIX) με δυνατότητα απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού.
Ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος.
Ηλεκτρικά παράθυρα.
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό & Immobilizer.
Προβολείς ομίχλης.
Οθόνη βασικών λειτουργιών & υπολογιστής ταξιδίου.
Ηλεκτρομηχανικός κλιματισμός (Air Condition).
Ηχοσύστημα Αudi βυθιζόμενο στο ταμπλό με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 & ΑUX IN.
Εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι στο χρώμα του αμαξώματος.
Πίσω Spoiler οροφής.
Τροχοί αλουμινίου 16’’.
Καλύπτεται με 5 Χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση
Επιπλέον του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης η έκδοση Ambition περιλαμβάνει:
Audi Drive Select.
Sport εμπρός καθίσματα σε ύφασμα Rallye.
Ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος & υποστήριξης μηρού.
Εκτεταμένα στοιχεία αλουμινίου στο εσωτερικό.
Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός.
Αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών.
Έγχρωμη οθόνη βασικών λειτουργιών & υπολογιστής ταξιδίου.
Sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων.
Ηχοσύστημα Audi MMI με ηλεκτρικά αναδυόμενη έγχρωμη οθόνη 5.8’’ στο ταμπλό.
Sport ανάρτηση.
Τροχοί αλουμινίου 17’’ 5 βραχιόνων.
Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, περιλαμβάνει:
Δερμάτινες επενδύσεις.
Connectivity Package.
Συστήματα πλοήγησης 2D & 3D.
Συστήματα συνδεσιμότητας Audi Connect.
Συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης.
Audi Side & Lane Assist.
Αudi Magnetic Ride.
Εξοπλισμοί S line.
Τροχοί αλουμινίου έως και 18’’.
Δημήτρης Μπαλής
πηγη: driaveandtravel.gr