Νέα στοιχεία.. Μηχανική βλάβη έδωσε το πόρισμα του εμπειρογνώμονα για την τραγωδία.

0
214

Νέα Στοιχεία.. Άνοιξαν το Αλεξίπτωτο για να γλυτώσουν αλλά δεν τα κατάφεραν..!!!

Οι νέες εξελίξεις έρχονται στην επιφάνεια πριν λίγη ώρα και καταρρίπτουν το σενάριο για ανθρώπινο λάθος όπως στην αρχή είχε υποστηριχτεί.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων Αθ.Μπίνης αποκαλύπτει πως Το μόνο που μπόρεσαν να κάνουν ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς και ο 35χρονος μηχανικός αεροσκαφών Παναγιώτης Χρονόπουλος πριν χάσουν τη ζωή τους, ήταν να πατήσουν το μοχλό που απελευθερώνει το αλεξίπτωτο του αεροσκάφους το οποίο μειώνει την ορμή μιας ενδεχόμενης πτώσης

 Ένα «βήξιμο» στον κινητήρα κατά την κρίσιμη φάση της απογείωσης, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ήταν το προειδοποιητικό σημείο ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το διθέσιο αμφίβιο αεροσκάφος Aventura Ultralight. Στα δέκατα του δευτερολέπτου που ακολούθησαν πριν διακοπεί εντελώς η λειτουργία του, οι δυο χειριστές δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν…

Το μόνο που μπόρεσαν να κάνουν ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς και ο 35χρονος μηχανικός αεροσκαφών Παναγιώτης Χρονόπουλος, ήταν να πατήσουν το μοχλό που απελευθερώνει το αλεξίπτωτο του αεροσκάφους το οποίο μειώνει την ορμή μιας ενδεχόμενης πτώσης. Γι’ αυτό βρέθηκε ανοιχτό, δημιουργώντας αρχικά την εντύπωση ότι κάποιος από τους επιβάτες το ενεργοποίησε κατά λάθος. Όμως, το αεροσκάφος βρισκόταν σε χαμηλό ύψος, με αποτέλεσμα να μην προλάβει καλά- καλά να ανοίξει το αλεξίπτωτο για να αποτρέψει τη συντριβή.

Όπως ανέφερε μιλώντας στο protothema.gr ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων κ Αθανάσιος Μπίνης, που έκανε επιτόπια αυτοψία στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος, οι διακοπές στον κινητήρα συνέβησαν τη στιγμή που το λιλιπούτειο αεροσκάφος είχε αποκολληθεί από το διάδρομο απογείωσης του δημοτικού αεροδρομίου στο Πυρί της Σπάρτης.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Είχε πάρει κλίση προς τα αριστερά και ανέβαινε, αλλά σχεδόν αμέσως ο κινητήρας έκανε πλήρη κράτηση. Δηλαδή, σταμάτησε να λειτουργεί όπως μας κατέθεσε ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας, ο φίλος των θυμάτων που είχε μείνει στο έδαφος…» λέει.

Το αεροσκάφος, που έχει διαλυθεί εντελώς, μεταφέρεται σε υπόστεγο της Επιτροπής στην πρώην αμερικανική βάση του Ελληνικού, όπου οι ειδικοί θα το μελετήσουν εξονυχιστικά αναζητώντας την αιτία που προκάλεσε το χαμό δύο ανθρώπων το πρωί του Σαββάτου.

«Πήραμε δείγματα από τα καύσιμα και τα λάδια του σκάφους και θα τα στείλουμε για ανάλυση, ώστε να διαπιστωθεί αν ήταν κατάλληλα. Ακόμη, θα στείλουμε σε ειδικά εργαστήρια δείγματα από τον σκελετό και το υλικό που κάλυπτε το αεροπλάνο, για να εξακριβωθεί η ποιότητά τους και αν είχαν υποστεί κάποια φθορά που μπορεί να έγινε αιτία της πτώσης. Παράλληλα, αναμένουμε τα αποτελέσματα της νεκροτομής και των τοξικολογικών εξετάσεων που έγιναν στα θύματα…» προσθέτει ο κ. Μπίνης.

Ρόλος της Επιτροπής δεν είναι να αποδώσει τυχόν ευθύνες για την τραγωδία, αλλά να διερευνήσει τα αίτια που την προκάλεσαν και να ενημερώσει τις αεροπορικές υπηρεσίες και τις εταιρείες αερομεταφορών, ώστε να έχουν τεταμένη την προσοχή τους. Αν υπάρχουν ευθύνες σε πρόσωπα ή φορείς, θα αποδοθούν από τις τοπικές αστυνομικές αρχές που διενεργούν την προανάκριση.

Πληροφορίες απο το protothema.gr

 

Τα ερωτήματα όμως είναι πολλά…

Ποιος έδωσε την άδεια να απογειωθεί το αεροσκάφος από το Πυρί που εδώ και χρόνια έχει ανασταλεί η λειτουργία του;

Πότε έφθασε το αεροσκάφος στο σημείο και ποιος άνοιξε την πύλη του αεροδρομίου για να μπουν οι φίλοι;

Ποιος είχε ενημερωθεί ότι θα πραγματοποιηθεί πτήση και με πιο πρόσχημα δόθηκε η άτυπη άδεια απογείωσης;

Είναι κοινό μυστικό στους ανθρώπους του χώρου πως γίνεται κατά καιρούς το ίδιο φαινόμενο δηλαδή να προσγειώνονται και να απογειώνονται τα μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη;

Είναι γνώστες κάποιοι και την τραγική αυτή στιγμή κωφεύουν;

Ο Δήμος Σπάρτης ενημερώνεται για το αν πραγματοποιούνται πτήσεις στο αεροδρόμιο;

Μπορεί όποιος διαθέτει ιδιωτικό αεροσκάφος να προσγειωθεί και να απογειωθεί δίχως να υπάρχει ενημέρωση σε κάποια Αρχή;

Το Αεροδρόμιο φυλάσσεται και αν ναι από ποιους;

Πέρα απο τον τρίτο φίλο που γλύτωσε ήταν και άλλοι στο σημείο του ατυχήματος;

Αν ναι με τι δικαιοδοσία και γιατί αφού γνωρίζουν ότι δεν έχει άδεια το αεροδρόμιο άφησαν να απογειωθεί;

Το αεροσκάφος ήταν μέσα στο αεροδρόμιο, υπήρχε σε αποθήκη η κινούμενο εκτός αεροδρομίου ή το έφεραν από μακριά τα θύματα ;

‘Εχουν εξεταστεί τα βίντεο από τα ΜΜΕ που βρέθηκαν αμέσως στο σημείο της τραγωδίας;

Αυτά και άλλα καυτά ερωτήματα περιμένουν απάντηση και οφείλουν οι αρμόδιοι να ενημερώσουν τους συγγενείς και φίλους των θυμάτων και τον κόσμο.

πηγη: report24.gr