Προς άνοιγμα των δημοτικών: Επιφυλακτικοί οι δάσκαλοι, διχασμένοι οι επιστήμονες (βίντεο)

Η επιτροπή των λοιμωξιολόγων η οποία μελετά καθημερινά τη εξέλιξη της πανδημίας φαίνεται πως ανάβει το «πράσινο φως» για την επιστροφή των μαθητών του δημοτικού στα θρανία.

Τα αισιόδοξα επιδημιολογικά στοιχεία που καταγράφονται τα τελευταία 24ωρα στη χώρα φέρνουν – όπως όλα δείχνουν – πιο κοντά το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων την  1η Ιουνίου.

Η επιτροπή των λοιμωξιολόγων η οποία μελετά καθημερινά τη εξέλιξη της πανδημίας φαίνεται πως ανάβει το «πράσινο φως» για την επιστροφή των μαθητών του δημοτικού στα θρανία.

Αν και ακόμη επικρατεί προβληματισμός για το αν πρέπει η Πολιτεία να λάβει αυτό το ρίσκο, φαίνεται πως οι λοιμωξιολόγοι προκρίνουν τα τελευταία 24ωρα τα πλεονεκτήματα του ανοίγματος των σχολείων και για τους μικρούς μαθητές, σε συνδυασμό πάντα με τα χαμηλά κρούσματα που καταγράφονται.

Σήμα Τσιόδρα για άνοιγμα και των δημοτικών

Το στίγμα των προθέσεων της επιτροπής λοιμωξιολόγων έδωσε χθες το απόγευμα ο Σωτήρης Τσιόδρας ο οποίος τάχθηκε ανοιχτά υπέρ του ανοίγματος των σχολείων, τονίζοντας μεταξύ άλλων  ότι «δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή, για να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο».

Ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας αναφέρθηκε εκτενώς στο δίλημμα πολιτείας και γονέων, αναφορικά με το άνοιγμα δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών.

Με αφορμή τις σκέψεις στην κυβέρνηση, για επιστροφή των παιδιών στα δημοτικά από την 1η Ιουνίου ο κ. Τσιόδρας σημείωσε πως υπήρξε κάποιο επιδημιολογικό όφελος από τη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων.

Ο λοιμωξιολόγος ανέφερε παραδείγματα πρακτικής για τα σχολεία, άλλων χωρών, όπως στη Δανία όπου τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά είναι ανοιχτά περίπου ένα μήνα, ενώ επανέλαβε τις ενδείξεις που θέλουν τα παιδιά να νοσούν λιγότερο, αλλά και να μεταδίδουν σε μικρότερο βαθμό τον ιό.

Τα πλεονεκτήματα

Αν και ακόμη ορισμένοι επιστήμονες έχουν επιφυλάξεις για το άνοιγμα των σχολείων, ο κ. Τσιόδρας υποστήριξε ότι υπάρχουν  αρκετά πλεονεκτήματα για το άνοιγμα των σχολείων ενώ επεσήμανε ότι το «λουκέτο» για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να δημιουργεί ανισότητες στη μάθηση παιδιών που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες.

Συγκεκριμένα μίλησε για την κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες ενώ αναφέρθηκε στο κόστος  σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, γνώση που δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί.

Τόνισε ακόμη πως είναι σημαντικές οι  επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών.

Υπάρχουν, είπε, οικονομικοί λόγοι που αφορούν κυρίως τους γονείς. Σύμφωνα με ανακοινώσεις της Unicef, συνιστάται στις Αρχές να συνεξετάζουν τα οφέλη και τους κινδύνους ενός ενδεχόμενου ανοίγματος των σχολείων. Τι θα λειτουργήσει καλύτερα για ένα παιδί που μένει με ευπαθή ομάδα, είναι σημαντικό για την υγεία του να μην πάει στο σχολείο.

«Κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους. Μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά τα παιδιά μας», είπε ωστόσο από την πλευρά του, ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Ο λοιμωξιολόγος επανέλαβε πως ως μέλος της επιτροπής, εκείνο που μπορούν να κάνουν οι ειδικοί είναι να υποδείξουν τα μέτρα ασφαλείας για την επαναλειτουργία των σχολείων.

Τι λένε οι δάσκαλοι για το άνοιγμα των σχολείων

Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Θανάσης Κίκινης, μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα δημοτικά την 1η Ιουνίου αλλά και για τις επιφυλάξεις που υπάρχουν.

Σύμφωνα με τον κ. Κίκινη, η Διδασκαλική Ομοσπονδία ζήτησε συναντήσεις τόσο με τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών όσο και με τον ΕΟΔΥ, προκειμένου να ενημερωθεί για την απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων και να καταθέσει τις απόψεις της. Συναντήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν όπως υπογράμμισε.

«Το άνοιγμα των σχολείων έχει δύο διαστάσεις.Παιδαγωγικά τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά. Τα παιδιά να είναι μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς».

Από την άλλη – όπως είπε – υπάρχει η υγειονομική διάσταση, δηλαδή τι θα γίνει με τις καθαρίστριες που τόσο καιρό είχαν μετακινηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» τόνισε, ενώ παράλληλα, αναφέρθηκε και σε κάποια σχολεία, τα οποία λόγω υπεράριθμων μαθητών, θα πρέπει να σπάσουν στα τρία τα τμήματά τους, αλλά και στις κτιριακές εγκαταστάσεις που δεν είναι κατάλληλες.

«Οι γονείς δικαίως ανησυχούν. Κι εμείς ανησυχούμε, αλλά έχουμε και το παιδαγωγικό διακύβευμα για την ανάγκη λειτουργίας των σχολείων» κατέληξε ο κ. Κίκινης.

Επιφυλακτικοί οι γονείς

Την ώρα που το άνοιγμα των δημοτικών στις αρχές Ιουνίου φαντάζει αυτή την ώρα το πιο πιθανό σενάριο, αρκετοί γονείς αλλά και δάσκαλοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί σε αυτό το ενδεχόμενο.

Συγκεκριμένα, υποστηρίζουν ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα προστασίας όπως συχνό πλύσιμο χεριών και αποστάσεις προσθέτοντας ότι η Πολιτεία παίρνει ένα μεγάλο ρίσκο για λίγες ημέρες που θα ανοίξουν τα σχολεία.

«Όχι» από Παγώνη στο άνοιγμα των δημοτικών

Η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Ματίνα Παγώνη με σημερινή της τοποθέτηση σχετικά με το άνοιγμα των δημοτικών εξέφρασε αντίθετη άποψη με αυτή του Σωτήρη Τσιόδρα.

Η κ. Παγώνη μιλώντας στον ΣΚΑΪ υποστήριξε  ότι δεν θα πρέπει να ανοίξουν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, γιατί τα παιδιά δεν είναι δυνατόν να τηρήσουν τα μέτρα. Τον Σεπτέμβριο , όπως είπε, θα είναι πιο εξοικειωμένα με τους νέους όρους.

Όπως είπε, δεν είναι εύκολο ούτε για τους δασκάλους να επιβλέπουν τα παιδιά για να τηρούν τα μέτρα.

«Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και να πηγαίνουμε βήμα-βήμα.» Οι γονείς ανησυχούν, ποιος θα πάρει την ευθύνη σε περίπτωση που γίνει κάτι, διερωτήθηκε η κ. Παγώνη.

Τέλος, τόνισε πως τα μικρά παιδιά θέλουν περισσότερο χρόνο να κατανοήσουν την κατάσταση.

ΠΗΓΗ: in.gr