Κολυμπώντας με Ασφάλεια: Ο Δημήτρης Μαζαράκος μας ενημερώνει για το τι επιβάλλεται να προσέχουμε.

O Δημήτρης Μαζαράκος, πτυχιούχος φυσικής αγωγής ΤΕΦΑΑ, και προπονητής κολύμβησης στο σύλλογο ΑΛΜΠΑΤΡΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ μας ενημερώνει για το τι πρέπει να γνωρίζουμε για να απολαύσουμε με ασφάλεια τα καλοκαιρινά μας μπάνια.

Αναλυτικά:

  1. Φαγητό. Θα πρέπει να έχουμε φάει 3 με 4 ώρες πριν μπούμε στο νερό και να είναι και ελαφρύ.

2. Αλκοόλ. Απαγορεύεται η οποιαδήποτε κατανάλωση αλκοόλ πριν το μπάνιο, είτε μικρή, είτε μεγάλη.

3. Τρόπος κολύμβησης, η κολύμβηση πρέπει να γίνεται κατά μήκος της παραλίας και όχι κατά βάθος, για οποιοδήποτε επίπεδο ικανότητας κολύμβησης. Κολύμπα όσο θέλεις αλλά να είσαι πάντα στα 5-10 μέτρα από την ακτή, παράλληλα.

4. Χαρακτηριστικά παραλίαςθάλασσας. Πρέπει να γνωρίζουμε αν είναι βαθιά, αν έχει κύματα, αν έχει ρεύματα, αν έχει βράχια και πράττουμε αναλόγως στη κάθε περίπτωση.

5. Ευπαθείς ομάδες, η κολύμβηση πρέπει να γίνεται είτε αρκετά πρωινές ώρες 7 έως 10 π.μ., ή τις πολύ απογευματινές μετά τις 7 μ.μ. Αν κάποια ημέρα δεν αισθανόμαστε καλά αναβάλλουμε το μπάνιο. Άτομο που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες να πηγαίνει σε πολυπληθή παραλία ή να υπάρχει ναυαγοσώστης. Καλό θα είναι να χρησιμοποιήσουν βοηθητικά μέσα όπως τα βατραχοπέδιλα, σωσίβιο.

6. Παιδιά. Παιδιά που δεν γνωρίζουν μπάνιο να έχουν μπρατσάκια και μόνιμη επίβλεψη του γονέα

7. Το Βραδινό μπάνιο έχει μεγάλη επικινδυνότητα λόγω μη ορατότητας

8. Καιρικές συνθήκες. Aπότομα μπουρίνια, με to που πλησιάζει η κακοκαιρία αποχωρούμε από την ακτή. Η επικινδυνότητα είναι μεγάλη λόγω κεραυνών.

Αν δεν έχουμε άριστες ικανότητες κολύμβησης δεν μπαίνουμε στη θάλασσα όταν υπάρχουν έντονα κύματα.

9. Θαλάσσια ρεύματα. Αν υπάρχουν έντονα θαλάσσια ρεύματα δεν μπαίνουμε στο νερό.

10. Βουτιές. Ποτέ δεν κάνουμε βουτιά χωρίς πρώτα να έχουμε ελέγξει το βάθος της θάλασσας. Το βάθος πρέπει να είναι απόλυτα επαρκές.

Η λαβή πρέπει πάντα να είναι όπως αυτή που απεικονίζεται στην ακόλουθη εικόνα:

 

ΑΛΜΠΑΤΡΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ